شورای فرامدرسه نخستین جلسه خود را برگزار کرد؛ نشستی که در آن ابعاد گوناگون برنامههای فرامدرسه به بحث گذاشته شد و اعضا دیدگاههای خود را پیرامون شیوه طراحی و اجرای این برنامهها مطرح کردند.
به گزارش روابط عمومی مدارس نسل آفتاب، در ابتدای جلسه، احمد مسجدی مدیر مجموعه مدارس نسل آفتاب بر اهمیت توجه به محتواهای فرامدرسه تأکید کرد. همچنین اعضا توافق کردند که در نشست آینده، فرایند «بارش فکری» بهمنظور شناسایی و اولویتبندی موضوعات صورت گیرد تا برنامهها با انسجام بیشتری پیش برود.
براساس این گزارش، مقرر شد برای غنای بیشتر این روند نظرسنجی از والدین، دانشآموزان و همکاران انجام گیرد تا بازخوردهای آنان بهعنوان پشتوانهای برای تدوین برنامههای فرامدرسه مورد استفاده قرار گیرد.
لازم به ذکر است، یکی دیگر از مباحث اصلی جلسه، انتخاب مدل اجرایی فرامدرسه بود. اعضا درباره دو رویکرد «مربیمحور» و «فعالیتمحور» گفتگو کردند و تعیین حدود و خط قرمزهای اجرایی برنامهها نیز بهعنوان یکی از موضوعات اساسی مطرح شد تا فعالیتهای فرامدرسه در چارچوبی روشن و منسجم دنبال گردد.
یادآوری میشود، «فرامدرسه» برنامهای است که پس از ساعات رسمی مدرسه برگزار میشود و تمرکز آن بر هویت علمی، تربیتی و فرهنگی دانشآموزان است. در این برنامه تلاش میشود تا دانشآموزان علاوه بر آموزش رسمی، در زمینههای مختلف رشد کنند و تجربهای عمیقتر از مدرسه داشته باشند.